
Lees verder
Maar liefst tachtig procent van de organisaties voert functionerings- en beoordelingsgesprekken. Toch zijn veel van die organisaties niet tevreden over de kwaliteit en effectiviteit van deze gesprekken. Zowel werknemers als werkgevers vinden de resultaten teleurstellend. Voert u deze gesprekken? Weet u waarom u ze voert en voldoen ze aan de gestelde doelen? Hebben we eigenlijk wel een beoordelingssysteem nodig? De auteurs van het boek 'Beoordelen: functioneert dat' dagen hun lezers uit het hele proces van functioneren en beoordelen eens kritisch onder de loep te nemen. Dit is het eerste boek dat zich richt op het terzijde schuiven van deze gesprekken. De auteurs geven een inzichtelijke, goed gedocumenteerde blik op de zwakke plekken in het beoordelingssysteem. Ze laten stap voor stap zien hoe u alternatieve, niet beoordelingsgerichte strategieën implementeert. Zo krijgen leidinggevenden en managers suggesties aangereikt om zelf te kiezen voor een effectieve manier om met mensen te werken. Het boek is een praktische leidraad voor organisaties die op zoek zijn naar modernere alternatieven. Het prikkelt leidinggevenden en HRM managers om dieper na te denken over het gebruik van beoordelingssystemen en op zoek te gaan naar modernere alternatieven.